Reklamačný poriadok
Tento Reklamačný poriadok (ďalej len „RP“) bol vypracovaný v súlade so zákonom č. 250/2007 Z. z.
o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru
alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku a Občianskym zákonníkom.
Upravuje postup a podmienky uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady tovaru (hotových jedál a nápojov)
a poskytovania náhradného plnenia medzi:
Predávajúci: PIZZA MAXIM, s. r. o.,
Prevádzka: Kuzmányho 36, 03601 Martin,
Sídlo: Škultétyho 472/10, 03601 Martin,
IČO: 53549759, DIČ: 2121702583, IČ DPH: SK2121702583
E‑mail: martin@pizza-maxim.sk Telefón: +421 907 468 152
Prevádzka donášky: Pizza Maxim, www.pizza-maxim.sk
a každým Kupujúcim (spotrebiteľom aj podnikateľom).
1 Úvodné ustanovenia
1.1 Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady dodaného tovaru alebo služby.
1.2 Tovarom sú hotové jedlá (pizza, kebab, cestoviny, šaláty) a nápoje doručované Kupujúcemu.
1.3 Predávajúci poskytuje na tovar záruku zodpovedajúcu povahe potravín (krátkodobá trvanlivosť).
2 Zodpovednosť za kvalitu a záručné podmienky
2.1 Predávajúci zodpovedá, že tovar pri prevzatí Kupujúcim:
- a) zodpovedá platným hygienickým predpisom (HACCP),
- b) má dohodnuté množstvo, hmotnosť a deklarované zloženie,
- c) nie je pokazený ani inak kvalitatívne znehodnotený.
2.2 Záruka sa nevzťahuje na:
- a) vady spôsobené oneskoreným prevzatím tovaru Kupujúcim,
- b) vady vzniknuté nesprávnym uskladnením alebo ohriatím jedla,
- c) subjektívnu nespokojnosť s chuťou či množstvom, ak spĺňa schválené parametre.
3 Uplatnenie reklamácie
3.1 Kupujúci je povinný skontrolovať tovar bezprostredne po doručení a zjavné vady oznámiť okamžite kuriérovi alebo na kontakty Predávajúceho.
3.2 Reklamáciu je možné uplatniť najneskôr do 24 hodín od doručenia tovaru, a to:
- telefonicky na čísle +421 907 468 152,
- e‑mailom na martin@pizza-maxim.sk (priložiť fotodokumentáciu),
- osobne v prevádzke.
3.3 Kupujúci uvedie: číslo objednávky, popis vady, navrhovaný spôsob vybavenia a kontaktné údaje.
4 Práva Kupujúceho pri reklamácii
4.1 Ak ide o odstrániteľnú vadu, Kupujúci má právo na:
- a) bezplatné odstránenie vady (výmena jedla za nové),
- b) primeranú zľavu z ceny.
4.2 Ak ide o neodstrániteľnú vadu brániacu riadnemu užívaniu, Kupujúci má právo na:
- a) výmenu za nový tovar, alebo
- b) odstúpenie od zmluvy a vrátenie kúpnej ceny.
5 Lehoty na vybavenie reklamácie
5.1 Predávajúci vydá Kupujúcemu písomné potvrdenie o prijatí reklamácie (e‑mail alebo SMS).
5.2 Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia; o výsledku bude Kupujúci informovaný písomne.
5.3 Po márnom uplynutí lehoty má Kupujúci rovnaké práva ako pri neodstrániteľnej vade.
6 Evidencia reklamácií
Predávajúci vedie evidenciu reklamácií, ktorá obsahuje: dátum prijatia, identifikáciu Kupujúceho, predmet reklamácie, spôsob a dátum vybavenia.
7 Náklady spojené s reklamáciou
7.1 Ak je reklamácia uznaná, náklady znáša Predávajúci.
7.2 V prípade zamietnutej reklamácie znáša náklady Kupujúci (napr. opätovné doručenie).
8 Dôvody zamietnutia reklamácie
- uplynutie 24 hodín od doručenia jedla,
- preukázateľné poškodenie vinou Kupujúceho,
- subjektívna nespokojnosť bez zistených vád.
9 Alternatívne riešenie sporov
Kupujúci – spotrebiteľ môže po neúspešnej reklamácii podať návrh na ARS (napr. SOI) alebo prostredníctvom ODR platformy https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
10 Záverečné ustanovenia
Tento Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňa 5.8.2025 a je zverejnený na webovej stránke Predávajúceho.
Vypracoval: Jakub Janíček
