Prihlásiť sa

Reklamačný poriadok

Tento Reklamačný poriadok (ďalej len „RP“) bol vypracovaný v súlade so zákonom č. 250/2007 Z. z.
o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru
alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku a Občianskym zákonníkom.
Upravuje postup a podmienky uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady tovaru (hotových jedál a nápojov)
a poskytovania náhradného plnenia medzi:

Predávajúci: PIZZA MAXIM, s. r. o.,
Prevádzka: Kuzmányho 36, 03601 Martin,
Sídlo: Škultétyho 472/10, 03601 Martin,
IČO: 53549759, DIČ: 2121702583, IČ DPH: SK2121702583
E‑mail: martin@pizza-maxim.sk Telefón: +421 907 468 152
Prevádzka donášky: Pizza Maxim, www.pizza-maxim.sk

a každým Kupujúcim (spotrebiteľom aj podnikateľom). 

1  Úvodné ustanovenia

1.1  Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady dodaného tovaru alebo služby.

1.2  Tovarom sú hotové jedlá (pizza, kebab, cestoviny, šaláty) a nápoje doručované Kupujúcemu.

1.3  Predávajúci poskytuje na tovar záruku zodpovedajúcu povahe potravín (krátkodobá trvanlivosť).

2  Zodpovednosť za kvalitu a záručné podmienky

2.1  Predávajúci zodpovedá, že tovar pri prevzatí Kupujúcim:

  • a) zodpovedá platným hygienickým predpisom (HACCP),
  • b) má dohodnuté množstvo, hmotnosť a deklarované zloženie,
  • c) nie je pokazený ani inak kvalitatívne znehodnotený.

2.2  Záruka sa nevzťahuje na:

  • a) vady spôsobené oneskoreným prevzatím tovaru Kupujúcim,
  • b) vady vzniknuté nesprávnym uskladnením alebo ohriatím jedla,
  • c) subjektívnu nespokojnosť s chuťou či množstvom, ak spĺňa schválené parametre.

3  Uplatnenie reklamácie

3.1  Kupujúci je povinný skontrolovať tovar bezprostredne po doručení a zjavné vady oznámiť okamžite kuriérovi alebo na kontakty Predávajúceho.

3.2  Reklamáciu je možné uplatniť najneskôr do 24 hodín od doručenia tovaru, a to:

  • telefonicky na čísle +421 907 468 152,
  • e‑mailom na martin@pizza-maxim.sk (priložiť fotodokumentáciu),
  • osobne v prevádzke.

3.3  Kupujúci uvedie: číslo objednávky, popis vady, navrhovaný spôsob vybavenia a kontaktné údaje.

4  Práva Kupujúceho pri reklamácii

4.1  Ak ide o odstrániteľnú vadu, Kupujúci má právo na:

  • a) bezplatné odstránenie vady (výmena jedla za nové),
  • b) primeranú zľavu z ceny.

4.2  Ak ide o neodstrániteľnú vadu brániacu riadnemu užívaniu, Kupujúci má právo na:

  • a) výmenu za nový tovar, alebo
  • b) odstúpenie od zmluvy a vrátenie kúpnej ceny.

5  Lehoty na vybavenie reklamácie

5.1  Predávajúci vydá Kupujúcemu písomné potvrdenie o prijatí reklamácie (e‑mail alebo SMS).

5.2  Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia; o výsledku bude Kupujúci informovaný písomne.

5.3  Po márnom uplynutí lehoty má Kupujúci rovnaké práva ako pri neodstrániteľnej vade.

6  Evidencia reklamácií

Predávajúci vedie evidenciu reklamácií, ktorá obsahuje: dátum prijatia, identifikáciu Kupujúceho, predmet reklamácie, spôsob a dátum vybavenia.

7  Náklady spojené s reklamáciou

7.1  Ak je reklamácia uznaná, náklady znáša Predávajúci.

7.2  V prípade zamietnutej reklamácie znáša náklady Kupujúci (napr. opätovné doručenie).

8  Dôvody zamietnutia reklamácie

  • uplynutie 24 hodín od doručenia jedla,
  • preukázateľné poškodenie vinou Kupujúceho,
  • subjektívna nespokojnosť bez zistených vád.

9  Alternatívne riešenie sporov

Kupujúci – spotrebiteľ môže po neúspešnej reklamácii podať návrh na ARS (napr. SOI) alebo prostredníctvom ODR platformy https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

10  Záverečné ustanovenia

Tento Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňa 5.8.2025 a je zverejnený na webovej stránke Predávajúceho.

Vypracoval: Jakub Janíček